Business Leaders Forum | Češi jsou k CSR vlažní. Zatím
5322
single,single-post,postid-5322,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Češi jsou k CSR vlažní. Zatím

Hospodářské noviny otiskly článek o výsledcích celoevropského průzkumu veřejného mínění (Eurobarometru). Podle něj zatím v České republice chybí lidem informace, co konkrétně firmy v oblasti CSR dělají.

Na nedávném CSR Summitu 2013, který pořádala v Praze agentura PubliCon, Luděk Niedermayer z Deloittu podotkl, že dnes už velmi zřídka narazíte na šéfa nadnárodní firmy, který by si dovolil ošklíbnout se nad tím, že se firma musí věnovat CSR neboli být společensky odpovědná.

„Existují i případy, kdy firma, která hodnoty CSR neprosazovala, přišla o zakázky,“ uvedl Niedermayer.

            Jeho slova potvrzuje v dubnu zveřejněný průzkum platformy Business Leaders Forum – až tři čtvrtiny tuzemských podniků v současnosti koncept CSR využívají. A potvrzuje to i velká účast českých firem v soutěži European CSR Award, kam se do prvního ročníku soutěže přihlásilo 34 společností se 41 projekty.

„Účast je srovnatelná s Velkou Británií či Rakouskem,“ potvrdila Veronika Němcová z platformy Byznys pro společnost, která soutěž na národní úrovni pořádala.

            Proč si tedy automaticky vybavíme Baťův přístup k podnikání, ale o dnešním konání firem nemáme příliš potuchy? Odpověď přinesl celoevropský průzkum veřejného mínění (Eurobarometr), který zveřejnil portál EurActiv.cz.

            Češi se naprosto vymykají průměru – ve všech zemích EU kromě Česka se o to, co firmy dělají, zajímají alespoň dvě třetiny občanů. V České republice je to jen 55 %. Lidem chybí informace, co konkrétně firmy v rámci CSR dělají. Dostatečně informováno se totiž cítí být jen 36 % Evropanů. Například v USA je to 63 %.

            V Dánsku vnímá pozitivní vliv firem 85 % občanů, v České republice hodnotí dopad firem pozitivně zatím jen 42 % občanů. I to by měla být pro české firmy inspirace. Vzbudit zájem o to, co dělají pozitivního.