Business Leaders Forum | CSR v digitálním věku a fenomén YouTubers
58943
single,single-post,postid-58943,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

CSR v digitálním věku a fenomén YouTubers

Platforma Business Leaders Forum společně s PR.Konektorem a Českou spořitelnou uspořádaly setkání, kde zástupci členských firem diskutovali o možnostech využití digitálních kanálů v komunikaci CSR.

Správně zvolený obsah a distribuce

Sociální média přináší demokratizaci komunikace a generace Y, tzv. miléniálové, nový přístup ke konzumaci obsahu i produktů. Základem se stává kvalitní obsah, který lidi baví. Je potřeba využívat přesnější cílení a zvolit správnou platformu. Důležitou součástí komunikace na sociálních médiích je možnost osobní interakce, nebát se zapojit publikum a vtáhnout ho do děje. Nezastupitelnou roli dnes v digitální komunikaci hrají influenceři, jejich vliv a význam roste a svým dosahem již někteří překonali tradiční komunikační kanály.

„Pokud se spojí správně zvolený obsah a distribuce, přináší sociální sítě skvělou příležitost aktivizovat cílovou skupinu a zvýšit dopad CSR aktivit,“ shrnuje závěry setkání Marie Mališková z PR.Konektoru.

„Máme obrovské množství aktivit v oblasti CSR a zajímavého obsahu, je těžké vybrat jen něco. Rozhodli jsme se proto budovat komunity podle jednotlivých témat a pro jejich komunikaci využívat ambasadory a lídry, kteří pomáhají v jejich dalším šíření,“ říká Tereza Hartová, jak přistupuje ke komunikaci na sociálních sítích společnost ČEZ. V České spořitelně řeší podobnou situaci, těm se vyplatilo přizvat k tvorbě obsahu zástupce cílové skupiny, pro kterou je tvořen. „Facebookovou stránku Future Minds, která je určena studentům, nám vytváří sám student. Obsah přizpůsobujeme poptávce členů, tak vznikla i série postů k finanční gramostnosti,“ vysvětluje Andrea Studihradová.

Iniciativa HateFree Culture dosáhla svého úspěchů především prostřednictvím kampaně na sociálních sítích:

„Tradiční kampaň v podobě TV spotů a billboardů už nefunguje, lidé  jsou dnes na sociálních sítích. Vyplatilo se nám vsadit na nezávislost, soustředit se na budování samostatné pozice a silné značky. To teď projektu zaručuje dlouhodobé fungování,“ popisuje Jaroslav Valůch, zakladatel iniciativy HateFree Culture.

Fenomén YouTube

Velkou pozornost na sebe strhl YouTuber Ali a dnešní fenomén online videa. Ukázalo se, že i YouTube má svá pravidla a při výběru digitálního influencera je třeba velmi dobře volit. Na prvním místě musí být dobrý záměr a oboustranně smysluplná spolupráce. Každý YouTuber je zaměřený určitým směrem, má své publikum, svůj způsob a styl komunikace s ním, který nemusí vyhovovat všem. „Pokud získáte pro svůj záměr vhodného influencera, který sdílí Vaše hodnoty, zvolíte správný žánr a mechanismus, je YouTube skvělým nástrojem pro ‚Call-to-Action‘,“ říká Ali. „Není však dobré dát influencerům úplnou volnost, i zde je ale základem úspěchu důkladná příprava konceptu,“ doplňuje Rudolf KvízKonektoru Social.

 

Autorem fotografií je Jakub Kafan.