Business Leaders Forum | Mentoring začínajících učitelů
6629
page,page-id-6629,page-child,parent-pageid-3016,page-template-default,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Podpořme učitele a tím vzdělávání dětí na základních školách

Je jen málo profesí, které celou svou podstatou přispívají k vytváření odpovědné společnosti. Povolání učitel/ka je jedním z nich. Chceme proto pedagogy podpořit na cestě stát se skutečně kvalitními učiteli.

Věříme, že zkušení kolegové mohou inspirovat své začínající kolegy. Cílem dlouhodobého projektu Mentoring začínajících učitelů je poskytnout zkušeným učitelům techniku, metodiku a školení, a umožnit jim stát se dobrými mentory tak, aby mohli svým kolegům pomáhat při jejich profesním i osobním rozvoji. Dlouhodobá vzájemná spolupráce tak pomůže prosadit individuálnější přístup a umožní rozvoj osobního a profesního růstu učitelů a žáků s cílem podnítit také jejich zájem o technické obory.

Právě probíhá první ročník projektu, ve kterém vzniká, spolu s experty, metodika mentoringu. Nad projektem převzalo záštitu Ministerstvo školství, mládeže s tělovýchovy.

[one_third] [/one_third][one_third][/one_third][one_third_last][/one_third_last]

Součástí projektu je i kampaň „Hodina hrdinů“, kde můžete přímo podpořit konkrétní učitele, kteří se do projektu zapojili.

 

„Domnívám se, že tato iniciativa může významně přispět k rozvoji úrovně českého školství a tím i celkové konkurenceschopnosti naší země, proto jsem se rozhodl ji podpořit.“

Jan Mühlfeit, Chairman Europe, Microsoft Corporation,
patr
on projektu Mentoring začínajících učitelů

 

 

 

„Mluvíme-li o nedostatcích ve vzdělání, myslíme většinou na naše děti. Jsem proto nadšená, že se Business Leaders Forum rozhodlo věnovat tolik energie do rozvoje a motivace začínajících učitelů. Jsou to totiž především oni, kdo mají možnost něco měnit a vychovávat z dětí nové generace osobnosti.“

Renata Mrázová, generální ředitelka ING Pojišťovny ČR a SR,
patronka projektu Mentoring začínajících učitelů

 

 

 

„Těší mne, že se můžeme jako zakládající firemní partner podílet na tomto jedinečném koncepčním programu, který pomáhá mladým učitelům v počátku jejich kariéry a zároveň motivuje i jejich kolegy, mentory. Oceňuji elán odborných členů týmu a věřím, že se ověřovaný postup projektu „Mentoring začínajících učitelů“ stane základem pro obohacení stávající učitelské praxe.“

Michaela Chaloupková, členka představenstva ČEZ, a. s.

 

 

 

„Za začátek považujeme již první školní roky dětí, a proto jsme se zaměřili na vzdělávání na základních školách, pro které vzniká projekt Mentoring začínajících učitelů. Chtěli bychom, aby v tomto projektu došlo k předávání zkušeností začínajícím učitelům od jejich starších kolegů, aby se podpořil partnerský vztah mezi učitelem a dětmi a rozvíjely se zejména tvořivé dovednosti dětí.“ 

Vladimíra Bendová, Senior Project Manager, BLF

Součástí prvního ročníku projektu je vypracování metodiky mentoringu učitelů, na které spolupracujeme s experty projektu.

Na projektu s námi spolupracují experti:

  • Karolina Duschinská (Univerzita Karlova)
  • Vladimír Dvořák (Grid International CZ)
  • Jana Churáčková (ZŠ Eden)
  • Jitka Dupalová (ZŠ a MŠ Jílové)
  • Hana Košťálová (Pomáháme školám k úspěchu)
  • Jindřich Kitzberger (Duhovka Group)
  • Stanislava Křížová (AISIS)
  • Jana Nováčková (Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání)
  • Mirka Škardová (Step by Step)
  • Magdalena Valášková (Mansio)

 

 

Projekt vznikl za laskavé podpory partnerů:

Hlavní partneři:

  

Partner:

Nefinanční partneři:

[one_fifth][/one_fifth][one_fifth][/one_fifth][one_fifth_last][/one_fifth_last]

[one_fifth][/one_fifth][one_fifth_last][/one_fifth_last]

Mediální partner:

 

Časový plán projektu

Poznejte konkrétní tváře projektu – učitele

Tisková zpráva k zakončení projektu Mentoring začínajících učitelů