Martin Neureiter je zakladatel a CEO globální agentury The CSR Company, která je na trhu již od roku 2007 a nyní a působí ve více než 40 státech po celém světě. The CSR Company má jasnou vizi: sdílet myšlenky sociální odpovědnosti s firmami kdekoli na světě. Martin Neureiter si uvědomuje, že vydělávat peníze už není jediným cílem firem a nabízí řešení, které je výhodné jak pro firmu samotnou, tak pro celý svět.

Agentura The CSR Company se snaží tvořit svět zítřka. Svět, který je založen na integritě, transparentnosti a lidských právech. Neopomíjí přitom ani právní aspekty, pomocí kterých chce podpořit kolektivní snahu o společné dobro lidí, společností, vlád i životního prostředí.

Martin Neureiter byl v čele týmu, který se podílel na vzniku a implementaci Standardu sociální odpovědnosti ISO 26000. Tento standard napomáhá firmám efektivně posoudit a řídit sociální odpovědnost napříč celou společností. „ISO 26000 poskytuje jasný přehled, co sociální odpovědnost je, a co naopak není. Má definici a předkládá principy, které by firma měla následovat ve chvíli, kdy se rozhodne zavést sociální odpovědnost do své strategie,“ říká Martin Neureiter. „Je důležité sociální odpovědnost ve firmě řídit. Projekty, které jsou pod její záštitou uskutečněny, musí být financovány zodpovědně,“ dodává.

Martin Neureiter zastává názor, že komunitní projekty mají vydělávat. Tvrdí, že pokud vám někdo radí, jak peníze jen utrácet, neměli byste jej poslouchat. Toto je častý problém firem, které se CSR strategicky nezabývají – vedení má pocit, že si to nemohou dovolit. Přitom jim stačí pouze pochopit, co sociální odpovědnost vlastně je. I proto Martin Neureiter neustále pořádá workshopy, diskuze a kurzy, na kterých důležitost strategie CSR názorně ukazuje.

Již 1. dubna proběhne CSR klub s Martinem Neureiterem v Praze. Velmi nás těší, že Martin přijal naše pozvání.

Autor: Monika Sekal