O Chateau Mcely  a Petře Horákové

Chateau Mcely otevřelo své brány klientům v květnu 2006 a od té doby se snažíme naše klienty neustále příjemně překvapovat. Každoročně představujeme novinky, které zpříjemňují našim hostům pobyt – zpočátku jsme hostům nabízeli jen ubytování v krásných zámeckých pokojích a apartmánech, možnost ochutnat delikatesy v restauraci Piano Nobile a ve wellness měli hosté možnost vyzkoušet převážně thajské masáže. V roce 2010, kdy došlo k renovaci celého zámeckého 5 hektarového parku a vzniku biotopického jezírka a také otevření lázní Mcely Bouquet Spa, představila paní majitelka mimo jiné i naši vlastní čistě přírodní kosmetickou řadu MCELY BOUQUET, která se od té doby stále rozrůstá, a kromě Chateau Mcely ji hosté mohou vyzkoušet i v hotelu Mandarin Oriental v Praze a v Zion Spa v Bratislavě a ve Vysokých Tatrách v hotelu Kempinsky.  Chateau Mcely je ideálním místem pro romantické pobyty, odpočinek v lázních, rodiny s dětmi, svatby i netradiční firemní setkání.

Na Chateau Mcely jsem před 10 lety začínala v oddělení Front Office, odkud jsem se po krátké době přesunula na Sales a Eventy, kde jsem se podílela na organizaci mnoha zajímavých eventů a svateb. Po roční pauze na mateřské dovolené jsem přijala novou výzvu v podobě pozice Deputy Managing Director, kde mám mimo každodenního provozu na starosti i HR a Finance.

S kým spolupracujete v rámci praktické výuky ?

Spolupracujeme s HŠ Poděbrady – s touto školou již téměř od počátku, dále s HŠ Opava, HŠ Litoměřice a začínáme s HŠ Kladno.

Kdo byl iniciátorem praktické výuky v Chateau Mcely?

Hlavním iniciátorem začátku praktické výuky na Chateau Mcely byl náš pan ředitel, pan Ing. Vlastimil Plch, který byl sám absolventem HŠ Poděbrady.

Jaká byla úskalí praktické výuky v Chateau Mcely

Dojíždění a malá obsazenost hotelu v začátcích, což vedlo k neúplnému využití studentů. V začátcích jsme měli obsazenost především o víkendech.

Jaké jsou vaše plus a mínus praktické výuky?                

Mezi jednoznačné plusy bych určitě zařadila fakt, že pokud jsou studenti učenliví a snaží se, tak mají během praxe možnost vyzkoušet jakoukoliv práci, tj. v případě obsluhy pouze nedebarasují a neleští skleničky, ale pouštíme je ke klientům (samozřejmě s potřebnou supervizí). V kuchyni pak mají možnost vyzkoušet si všechny činnosti a netráví praxi škrábáním brambor, což mnozí velmi ocení.

Zda prak. výuku přizpůsobujete přání studentů – jejich pracovní preference?

Jak přesvědčit personál, aby se žáky pracoval. Jak určit instruktora praktické výuky, aby žáky vzal do svého provozu?

Zpočátku to nebylo jednoduché, ale vše je otázkou času. Studenty a učně máme v restauraci a v kuchyni a kolegové za ta léta spolupráce již pochopili, že co do studentů vloží, to se jim zpravidla i vrátí, tj. když se jim budou zpočátku více věnovat, tak se studenti brzy změní v jejich parťáky. A studenti pak u nás zůstanou nejen během své praxe, ale i po ní na externí spolupráci. A někteří i během dalšího studia na VŠ. Samozřejmě to neplatí o všech. Je rok od roku náročnější najít studenty, kteří by se o tento obor zajímali a práce je naplňovala. O to větší radost máme z toho, když se to povede.

Pro šéfkuchaře je nejdůležitější, že vidí, že učni mají o tuto práci zájem a chtějí se od něho učit a do budoucna se této práci věnovat. To je pro něho největší odměna a motivace pro práci s učni.

V restauraci má studenty / učně na starosti F&B manager společně se Shift Leadery a v kuchyni pak šéfkuchař se svými zástupci.

Jak přesvědčit vedení, aby začalo s praktickou výukou vůbec?

U nás to bylo jednoduché, protože u počátku praktické výuky na zámku stál sám pan ředitel. ???? A protože jednou z našich hodnot je, že pracujeme jako rodina, tak se to ve firmě šíří dál.

Kromě praktické výuky nabízíme školám exkurze pro studenty i učitele, přednášky ve škole, stáže pro učitele, motivační akce….

 

Děkujeme Petře Horákové za rozhovor.

DSCF4036DSCF4044Logo-EU talent